Tarr Béla január 9 és 23. között nemzetközi filmes mesterkurzust tart angol nyelven a Freeszfe Egyesület szervezésében.

Tizenkét pályájának elején álló rendező és operatőr munkáját a világhírű művész mentorálja. A közös alkotói folyamat az alábbi munkamenet szerint épül fel:

  • Előadás
  • Tervek megvitatása
  • Személyes konzultációk a tervekről
  • Helyszínek, terepszemlék
  • Szereposztás
  • Forgatások előkészítése, díszlet, jelmez stb.
  • Vágás, utómunkák
  • Az elkészült munkák vetítése

Helyszín: CEU, Nádor utca 15.

Jelentkezés feltétele: korábbi rövidfilm felvétele, motivációs levél és önéletrajz

Jelentkezési határidő: december 15.

Képzés díja: 1000 EUR, amely magában foglalja a képzés díját és a szállást (társítással). Nem tartalmaz útiköltség hozzájárulást és ellátást.

5 hallgató számára kedvezményes képzési díjat biztosítunk, amely 500 EUR. A 10 hallgatót a beküldött munkák alapján választjuk ki.

Regisztráció: https://forms.gle/wF54VVjYMz1TtNmW7

Tarr Béla korábban így nyilatkozott a Film.hu-nak:

„Általánosságban egy kezdő filmesnek a következőt tudom mondani. Nem a filmezést kell megtanulnod, hanem az életet. Ha megérted az életet, akkor utána a stílus megtalál téged, és érezni fogod, hogyan kell filmezned. Minden kérdésedhez hozzáadódik egy stílus, és ha felmerül egy újabb kérdés, arra már kicsit másképpen kell válaszolnod. Lépésről lépésre felépítesz egy saját filmnyelvet, már ha igazi filmes vagy. Diploma pedig nem kell, tőlem soha senki nem kért diplomát.

Szerintem hülyeség, ha valakit azért hívunk színésznek, rendezőnek, szóval szakmabelinek, mert van diplomája. Ha egy operatőr azt hiszi, hogy attól lesz jó operatőr, mert van egy vadonatúj, csiricsáré kamerája, akkor hatalmasat téved. Egy közönséges iPhone-nal is tudsz baromi jó filmet csinálni, az a lényeg, hogy legyen benned energia, düh, bátorság és szarjál az egészre! A 21. században, amikor már egy telefonnal is lehet filmezni, fölösleges megtanulni a szabályokat, mert úgysem vonatkoznak rád.”

IDŐPONT: 2023. január 9-23.

Helyszín: Budapest, V. kerület, Nádor u. 15.

Hallgatók száma: 12 fő

Jelentkezés feltétele: korábbi rövidfilm felvétele, motivációs levél és önéletrajz

Jelentkezési határidő: december 15.

A tábor díja: 1000 EUR, amely magában foglalja a képzés díját és a szállást (társítással). Nem tartalmazza az útiköltséget és az ellátást.

 

Masterclass by Béla Tarr at Freeszfe, Budapest

Internationally acclaimed Hungarian director, Béla Tarr will hold a masterclass at Freeszfe from 9 to 23 January.  The official language of the masterclass is English.

We welcome applications from aspiring directors and cinematographers from all over the world to participate in a joint creative process under the mentorship of Béla Tarr.

Schedule:

  • Screening of Werckmeister Harmonies and discussing the film and Mr. Tarr’s way of filmmaking.
  • Discussion the projects of the attendees
  • Personal consultation
  • Preparations for shooting: costumes, set design, casting, location scouting etc.
  • Shooting
  • Post-production (editing, sound-design, etc.)
  • Screening of the finished short films

 

Location: 1051 Budapest, Nador utca 15, CEU

Requirements: submission of a short film, CV, motivational letter

Application deadline: December 15

Course fee: 1000 EUR.
The fee covers the masterclass and accommodation.
Travel expenses and dining are not included.

Applicants are selected by Béla Tarr based on the submitted material.

REGISTRATION:  https://forms.gle/wF54VVjYMz1TtNmW7

Béla Tarr’s views on filmmaking:

“In general I’d say the following for an up-and-coming filmmaker: you shouldn’t learn filmmaking, but life. If you understand life, the cinematic style will find you, and you’ll feel how you have to make movies. With every question asked, you are making a style, therefore another question emerges and you’ll have to answer slightly differently then. You build your own language step by step, provided you are a real filmmaker. And you don’t need a degree, nobody has ever asked me about my degree. I think it’s stupid to call someone an actor, a director – in other words a professional – just because they have a degree.

If a cinematographer believes that a brand-new, fancy camera will make them a good cinematographer, then they are completely wrong. You can make a very good movie with a  basic iPhone. What matters is the energy, the anger and the bravery in you, and to not give a shit. In the 21st century, when you can make a film with a cellphone, it is useless to learn the rules, as the rules don’t apply to you.”